Noodhulp Turkije en Syrië

Door Beheerder Website op 15 februari 2023

Zondag is de eerste collecte bestemd voor hulp aan de slachtoffers van de aardbevingen in Turkije en Syrië. Ongetwijfeld zult u gehoord of gezien hebben wat een enorme ramp daar heeft plaatsgevonden. Hartverscheurende beelden laten ons de gevolgen zien. Duizenden mensen zijn omgekomen of gewond. Huizen zijn vernietigd waardoor duizenden dakloos zijn geworden. Mensen zijn de wanhoop nabij. Plaatselijke kerken doen alles wat ze kunnen om hulp te bieden. Iedereen is welkom voor voedsel, kleding en onderdak. Open Doors ondersteund die plaatselijke kerken door hen van middelen te voorzien. Wij kunnen hen daarbij helpen door onze gaven te geven! In Spreuken 19:17 staat: “Wie zich ontfermt over de arme, leent uit aan de HEERE. Hij zal hem zijn weldaad vergelden.” Maar vergeet alstublieft ook niet te bidden voor alle mensen daar die in onvoorstelbare nood verkeren.

De diakenen