Collecte

Door Beheerder Website op 22 december 2022

De collecte tijdens de kerstviering willen we graag bestemmen voor kwetsbare kinderen in de Rotterdamse wijken Spangen en Bospolder-Tussendijken. De armoede is er groot, zeker nu de energiekosten de pan uitrijzen. Toen 2 jaar geleden bleek dat de helft van de kinderen met een lege maag naar school komt, startte de kerk met het aanbieden van ontbijten op 2 basisscholen. Inmiddels is er een samenwerking met de gemeente Rotterdam in een groeiend ontbijtproject. Op dit moment krijgen 2500 kwetsbare kinderen iedere schooldag een ontbijt in de klas. Er is financiering door de gemeente Rotterdam, maar er is meer geld nodig omdat het aantal ontbijten deze winter waarschijnlijk fors zal stijgen. Kerk in Actie steunt kerken die opstaan tegen armoede. Geloven in Spangen en Geloven in BoTu zijn twee van de projecten die gesteund worden. We bevelen deze collecte graag bij u aan.