De kerkdeur open

Door Beheerder Website op 22 februari 2022

In veel voorgaande kerkboden is geschreven onder dit kopje. De kerkdeur bleek dan niet zo open te zijn als we wel wilden. Er was altijd een voorbehoud. Voor de ene groep open voelt voor de andere groep als gesloten. Welke straatnaam bij de ene groep en welke bij de andere om tot een goede verdeling te komen? Het bleek soms een heel gepuzzel.

Met grote dankbaarheid kunnen we meedelen dat vanaf a.s. zondag 27 februari de kerkdeur weer helemaal open staat. U en jij worden in beide diensten verwacht en daartoe moedigen we elkaar ook aan.

We zetten een aantal zaken voor u op een rijtje:

• De kerk betreden we via de hoofdingang waar u wordt begroet door één van de kerkenraadsleden.
  • De huidige verdeling van banken voor de ochtend- en avonddienst houden we voorlopig aan. In de banken hoeft geen afstand meer gehouden te worden, maar hiermee willen we stimuleren alle beschikbare ruimte in de kerk te gebruiken.
  • De dienstdoende voorganger ontvangt voor en na de dienst weer een handdruk van de ouderling van dienst.
  • Na de zegen wacht u niet langer op aanwijzing om de kerk te verlaten, maar houdt u rekening met elkaar om gedrang bij de uitgangen te voorkomen.
  • Vooralsnog vinden de collecten plaats bij de uitgangen van de kerk.

We hebben het gezamenlijke de afgelopen jaren gemist en we hopen dat we de tijd van beperkingen achter ons kunnen laten. Een tijd die veel gevraagd heeft, een tijd waarin tegenstellingen soms pijnlijk voelbaar werden. Wat hebben we het met de pijn die er aan opgelopen is nodig om met elkaar te schuilen bij de Allerhoogste, op de plek waar Hij ons opzoekt en door ons gediend wil worden. Tot eer en lof van Hem. “U bent het waard, Heere, te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de kracht, want U hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil bestaan zij en zijn zij geschapen” (Openbaring 4:11).