Israëlzondag

Door Beheerder Website op 30 september 2023

Aanstaande zondag 1 Oktober is het Israëlzondag. Deze zondag is in 1949 ingesteld door de Hervormde Synode. Er zijn drie motieven voor zo’n aparte markering in het kerkelijk jaar. Gestalte geven aan de liefde voor het volk Israël, bezinning op de relatie van de kerk met Israël, gebed voor het volk Israël. In dienen, leren en vieren zoekt de kerk de relatie met het Joodse volk. Daarom is de eerste collecte zondag bestemd voor de stichting Christenen voor Israël. Zij zetten zich in om kennis over Israël te verspreiden en ondersteunen via lokale partners diverse projecten in Israël en de Joodse gemeenschap in Oekraïne. Kennis verspreiden gebeurd onder andere doormiddel van ‘Israël Actueel’, de krant van Christenen voor Israël. Aanstaande zondag vindt u bij de uitgang verschillende uitgaven van de stichting. Van harte aanbevolen.

De diakenen